لاغری و کاهش و زن و حل مشکل چاقی

لاغری و کاهش وزن و حل مشکل چاقی را با مدیریت استراتژیک تجربه کنید.

لاغری و کاهش و زن و حل مشکل چاقی

لاغری و کاهش وزن و حل مشکل چاقی را با مدیریت استراتژیک تجربه کنید.

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

لاغری با تغییر سبک زندگی پاییز ، بعد از تعطیلات تابستان، خیلی دور ازذهن نیست. شاید باور اینکه چطور میشود با تغییر سبک زندگی پاییز، به لاغری و تناسب اندام رسید، برای کسانی که مدیریت بدن را بلد نیستند، بنظر غیر ممکن بیاد. در این نوشتار این موضوع، یعنی، لاغری با تغییر سبک زندگی پاییز را بخوبی برای شما عزیزان روشن می سازیم.  

 

  • حسین خلیلی
لاغری با نه گفتن . مهارت اصلی که آدم های موفق در رژیم لاغری را از آدم های معمولی جدا می کند، یاد گرفتن ” نه گفتن ”است.
واقعا لازم است کتاب دیگری در مورد کاهش وزن بخوانید؟ به سمینار چاقی دیگری بروید؟ یک فایل صوتی لاغریدیگر گوش بدهید؟
مسئله، چیزهایی که یاد می گیریم، نیست. مسئله این است که با چیزهایی که یاد می گیرید چیکار می کنید! حال می خواهیم ببینیم چطور ی میشود با نه گفتن به لاغری رسید...!!

  • حسین خلیلی

من می توانم شما را لاغر کنم، نام کتابی به قلم پل مکنا است. هیچ رژیم غذایی معجزه آسایی در کتاب من می توانم شما را لاغر کنم، داده نشده است. آیا برای کاری کاملا متفاوت آماده هستید؟ ما قصد داریم در این مقاله آن را به شما عزیزان معرفی کنیم.

توضیحات پل مکنا در مورد روش کتاب من می توانم شما را لاغر کنم
در این کتاب پل مکنا، با این سئوال شروع می کند که: آیا دوست دارید هر آنچه می خواهید و در هر زمان هوس کردید، بخورید، ولی لاغر شوید؟
در پاسخ می گوید: می دانم به نظر شما این ادعا عجیب است و نامعقول است؛ ولی، واقعیت دارد. چیزهایی که من در مورد آن صحبت می کنم، برخلاف آموزه هایی است که شما در گذشته انجام می دادید و فکر می کردید.
راز لاغری را از کسانی یاد بگیرید که بطور طبیعی لاغر هستند
مهم نیست که قبلا چه کارهایی انجام می داید، الان وقت آن است کاری کاملا متفاوت انجام دهید.
روشی که من با شما میآموزم به هزاران نفر از مردم دنیا کمک کرده است، وزن خود را براحتی کاهش دهند و احساس بهتری نسبت بخود داشته باشند.
چرا شما لاغر نیستید؟!
من از اینکه چرا افراد از وزن ایده آلخود دور شده اند ۳ موضوع مهم را کشف کرده ام:
موضوع اول _ رژیم های غذایی وسوسه کننده
موضوع دوم _ پرخور هیجانی
موضوع سوم _ برنامه ریزی غلط

موضوع اول رژیم های غذایی وسوسه کننده
در توضیح موضوع اول باید بگویم دلیل اصلی آن است که در رژیم غذایی بر روی بیولوژی انسان کار می شود نه بر روی شخصیت انسان که برگرفته از تجربیات شماست. 
موضوع دوم پرخور هیجانی
این موضوع دلیل اصلی چاقی در دنیاست. خیلی وقت ها ها مردم بخاطر خستگی روحی، تنهایی، غمگینی، خستگی جسمانی و هزاران دلیل احساسی دیگر غذا می خورند. 
موضوع سوم برنامه ریزی غلط 
تنها راه کاهش وزن و حفظ تناسب اندام، مراجعه به ذهن ناهشیار خود و عوض کردن نوع ارتباط خود با غذا برای همیشه است. این یعنی اینکه ذهن خودرا مجددا برنامه ریزی کنید.
نکته:

نیازی نیست به کارآیی این روش ایمان بیاورید. چهار نکته مهم از کاهش وزن را به شما می گویم، که اگر فقط دستورات من را دنبال کنید نه تنها وزن شما کاهش پیدا خواهد کرد و لاغر می شوید ، بلکه وسواس شما به غذا برای همیشه از بین خواهد رفت.
چهار قانون طلایی من می توان شما را لاغر کنم
قانون طلایی شماره ۱
زمانی که گرسنه هستید غذا بخورید. اجازه بدهید حسابی گرسنه شوید تا بتوانید سیر شدن را هم حس کنید.

ادامه مطلب در لینک سایت منبع...


  • حسین خلیلی
لاغری با برنامه ریزی شخصی ، راهی است برای خیلی از افراد که، علیرغم تلاش زیاد، به لاغری نمیرسند. علت نرسیدن، فکر نکردن در مورد خواسته هایشان، است. با آگاهی از خواسته یتان، میدانید که تلاشتان را در کجا متمرکز کنید.

لاغری با برنامه ریزی شخصی ، روندی است موثر برای رسیدن آسان، به لاغری است. البته تدوین این برنامه ریزی، یک سری اصول دارد. در ادامه هفت اصل از این اصول را برسی میکنیم.

  • حسین خلیلی

ماه محرم و نذورات و رعایت سلامت. همگان اعتقاد داریم و از نظر علمی نیز به اثبات رسیده است که مولکول های همه مواد غذایی و همه طبیعت تحت تأثیر محیط اطراف و صداها و حرف ها و نیت ها قرار می گیرد و تغییرشکل می یابد . برای همین از قدیم خواندن قرآن به آب و فوت کردن در آن و دادن آن به بیمار به نیت شفا یا پیاله هایی که کف آن یس یا زیارت عاشورا یا آیت الکرسی حک شده و در آن آب می خوردند را در رسوم خویش داشته ایم.

ماه محرم و نذورات و رعایت سلامت

یقینا" همانگونه که خواندن ذکر و دعا و قرآن در هنگام تهیه مواد غذایی می تواند در مولکول های آن تأثیر مثبت بگذارد، نذری امام حسین(ع) نیز که با یاد و نام ایشان تهیه می شود متبرک بوده و تأثیر مثبتی بر بدن دارد. شاید برای همین است که مردم برای گرفتن نذری امام حسین(ع) همیشه مشتاق هستند.

با وجود این زوایای مثبت قضیه، مواردی تغذیه ای و بهداشتی وجود دارد که تذکر دادن آن خالی از لطف نیست. با توجه به اینکه این غذاها بین افراد زیادی توزیع می شود در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی می تواند سبب گسترش بیماریهای واگیر و یا مسمومیتهای غذایی بین مصرف کنندگان شود.   


ماه محرم و نذورات و رعایت سلامت

در صورتی که با اجرای مواردی ساده می توان با تهیه غذای سالم چه از نظر بهداشتی و چه از نظر تغذیه ای به حفظ سلامت کسانی که این غذاها توسط آنها مصرف می شود توجه نشان داد و از این طریق نذر خود را به معنی واقعی ادا کرد. توجه با این مورد به خصوص هنگامی که ایام محرم در فصول گرم سال قرار می گیرد مهم است.

ماه محرم و نذورات و رعایت سلامت

از سوی دیگر بیماریهای غیرواگیر شایع مانند بیماریهای قلبی و عروقی در جامعه می تواند تحت تاثیر مصرف این غذاها قرار گیرد.استفاده از دنبه گوسفند های نذری ذبح شده برای تهیه خورش قیمه، استفاده از چربی زیاد در طبخ غذا های نذری، شیرین کردن زیاد شربت هاو نوشیدنی ها از جمله مواردی که برای مبتلایان به بیماری های مزمنی مانند بیماری های قلبی عروقی ممکن است مشکلاتی به وجود آورد.

بخصوص که اعتقاد مردم نسبت به متبرک بودن این غذاها باعث می شود که در بسیاری از موارد افراد یاد شده پرهیز غذایی خود را در این مورد بشکنند و رژیم معمول لاغری خود را در این روزها انجام ندهند.

ماه محرم و نذورات و رعایت سلامت

برای اینکه راحت تر بتوانید از نذورات این ماه استفاده کنید، کالری غذاهایی را که بیشتر در قالب نذری تهیه میشوند برایتان تدارک دیده ایم و آن به شرح زیر است:

منبع : علی آزاد


نام غذا مقدارغذا کالری
قورمه سبزی هر قاشق 35
برنج هر قاشق 35
عدس پلو هر قاشق 50
قیمه هر قاشق 35
حلوا هر قاشق 50
آش رشته هر لیوان 250
قیمه عربی هر قاشق 45
ِشیر کاکائو هر لیوان 200
حلیم بدون روغن هر لیوان 180
حلیم با یک قاشق روغن هر لیوان 290
شله زرد هر لیوان 250
جوجه کباب هر سیخ 200
کباب هر سیخ 270
آش جو هر لیوان 250
آبگوشت کامل بدون روغن هر لیوان 320
شربت هر لیوان 110
خرما 1 عدد 20
کیک یزدی کوچک 120
کیک یزدی متوسط 140
کیک یزدی بزرگ 160
فسنجان هر قاشق 55
شربت آبلیمو یک لیوان 120
کلوچه 100 گرم 500
نبات 100 گرم 400

  • حسین خلیلی

لاغری در ماه محرم، یا به نوعی حفظ رژیم لاغری در ماه محرم با وجود نذری های مختلف و متنوع، ما را به چالش می کشاند. بیایید ببینیم چگونه می توانیم این اتفاق را مدیریت کنیم.

نکات قابل توجه برای حفظ لاغری در ماه محرم

ماه محرم، از ایامی میباشد که نذرهای زیادی در آن داده می شود. اکثر این نذرها، به شکل پختن غذا و توزیع آن در میان مردم است. نذر کردن به مناسبت های گوناگون با فرهنگ مذهبی ما رابطه تنگاتنگی دارد.




اما یک نکته را باید مورد توجه قرار داد که شاید در گذشته، این نذرها بیشتر بخاطر کمبود غذا در قشر عامه مردم بوده است. در واقع، فرصتی برای با هم بودن اقشار مختلف جامعه را فراهم میکرد. تا با استفاده از فرهنگ نیکوکاری دینی، کمبودهای معاش، جبران شود.

نتیجه:

نسل حاضر با ادامه ادای نذر درگذشتگان خود، ارادت خود را نشان می دهند. حالا که در این روزگار، به لطف خدا، نعمت فراوان است. دقت داشته باشیم که با مصرف بی رویه این نذورات، سلامتی و تناسب اندام را بخطر نیاندازیم. مخصوصا حفظ رژیم لاغری در ماه محرم را.

راهکارهای لاغری در ماه محرم

در دروان رژیم لاغری، معمولا افراد، تلاش می کنند، با نزدیک شدن به پایان روز، کالری کمتری مصرف کنند. در حالیکه، معمولا شام، وعده اصلی پخش نذری را تشکیل می دهد. با توجه به این موضوع نکات زیر را رعایت کنید:

  • عدم مصرف زیاد شیرینی جات، در ایستگاه های صلواتی. شیرینی هایی مثل: کیک یزدی، شیرینی کشمشی، شکلات، قند یا خرمای زیاد
  • مصرف کمتر شیر یا شیر کاکائو شیرین شده با شکر فراوان
  • مصرف متعادل شربت های خیلی شیرین تهیه شده از تولیدات صنعتی
  • مصرف به اندازه آش های مختلف و شله زرد خیلی شیرین پر خلال بادام
  • بخشیدن نوشابه های همراه غذا به دیگران
  • نخوردن ته دیگ های خیلی چرب
  • نکات مدیریتی مصرف غذا برای لاغری در ماه محرم

    نکته مهم در مسیر لاغری، بار روانی نخوردن غذاست. پیشنهاد می کنیم برای رهایی از این فشار روانی، این مسیر را در پیش بگیرید.

    • میل کردن آب قبل از بیرون رفتن از خانه برای کنترل علائم سیری
    • فقط مصرف مواد پروتئینی داخل غذای نذری. مثل گوشت، مرغ یا حبوبات
    • مصرف قسمت کمی از برنج یا سیب زمینی غذا
    • بخشیدن مقدار مصرف نشده غذایتان به دیگران با حس احسان
    • در صورت احتیاج به غذا، آن را برای وعده بعد نگه دارید
    • بستن درب ظرف غذا برای کنترل وسوسه خوردن
    • بیرون آمدن از محل توزیع یا سفره اطعام نذورات
    • پیاده طی کردن مسیر رفت و آمد

    نکات بهداشتی لاغری در ماه محرم

    هر ساله، وزرات بهداشت، توصیه هایی را برای بخطر نیافتادن سلامتی مردم، به تهیه کنندگان نذورات دارد. در دوران لاغری، باید بیشتر مراقب رعایت این توصیه ها باشید. نکاتی از قبیل:

    • توجه به روغن های مصرفی جهت پخت نذورات. مثل روغن جامد و ترانس
    • سرخ شدن زیاد سبزیجات مصرفی و از بین رفتن املاح و ویتامین های آن
    • نمک بیش از اندازه و بالا رفتن فشار خون و ناراحتی های قلبی
    • گوشت های قربانی ذبح شده برای جلوگیری شیوع آلودگی دام به انسان
    • شکر شیرین کننده شربت، حلوا، شله زردو بالا رفتن انسولین (دیابت)
    • استفاده از لیوان های کاغذی برای توزیع چای، نه لیوان های پلاستیکی
    • گرم نکردن غذای نذری با ظروف یکبار مصرف در مایکرویو (سرطان)
    • راه نرفتن تورزیع کنندگان غذا بر روی سفره

    توصیه های نهایی برای حفض لاغری در ماه محرم

    بدون شک مصرف غذاهای چرب و سرخ شده، شور و پر نمک و یا خیلی شیرین، یکی از علت های دریافت کالری زیاد است. که با عدم تحرک ناکافی بدنی، به توده ای از چربی تبدیل شده و در بدن ذخیره می شود. بنابراین در ایام ماه محرم، با مصرف غذا در اندازه مناسب، میتوان از پرخوری و دریافت کالری اضافه جلوگیری کرد. در پایان یادمان باشد، با براقراری ارتباط قلبی و معنوی از این مراسم بهره ببریم. اینگونه است که می توانیم به لاغری در ماه محرم رسید. سالم و تندرست باشید


    منبع: علی آزاد

    مشاور ارشد مدیریت استراتژیک بدن

  • حسین خلیلی